Kedves 10.b, 11.a és 12.a osztályos tanulók!
Van egy jó üzleti ötleted, csak a tőke hiányzik a megvalósításhoz?
MEGVESZEM AZ ÖTLETED!
Egy Befektetőkből álló csapat csak erre vár! Győzd meg Őket!
MI DÍJAZZUK A JÓ ÖTLETET!
A nyertes csapat tagjai fejenként 10 000 Ft értékű ajándékot kapnak.
MIT KELL TENNI EZÉRT?!!!
Alapítsatok 3-4 fős csapatokat. (Az osztály minden tagjának részt kell venni.)
A csapatok találjanak ki egy eredeti vagy már működő, ismert terméket, szolgáltatást. Mutassátok be azt a Befektetőknek. Győzzétek meg őket, hogy Ti vagytok a LEGJOBBAK!
A bemutatás PowerPoint segítségével történjen, maximum 10 percben. Ha lehetséges az ötlet megjelenítése (makett, rajz) az elbírálás során előnyt jelent.
Minden csapattag vegyen részt a bemutatásban!
A verseny lebonyolítása:
Elődöntő:
Az első fordulóban az osztály csapatai mérkőznek meg egymással. A Befektetők közülük választják ki a legjobbat, aki a döntőn részt vehet.
Időpontja: március 9. és 13. között, osztályonként egyeztetett időpontban
Döntő:
A három legjobb ötlet (osztályonként egy-egy) az iskola színe előtt versenyezhet a fődíjért.
Időpontja: március 16-i héten, pontos időpontját később határozzuk meg.
A felkészülésben egy tapasztalt tanácsadó csapat segíti munkádat. Tagjai: Miskolcziné Jakab Anikó, Papp Edit, Tóthné Varga Boglárka, Varga Marianna.
Fordulj hozzájuk bizalommal.
Sok sikert! Jó ötletelést!
Segédlet a prezentációhoz
A prezentáció a következő elvek szerint épüljön fel:
- Bevezetés: az ötlet (termék, szolgáltatás) bemutatása
- Marketing terv:
- célcsoport – kinek akarod értékesíteni
- ár, árpolitika
- hol – vegyesbolt, szakáruház, internet stb.
- reklám – módja, célja, esetleg megjelenítése
- Pénzügyi terv:
- induló költségek – eszközök az előállításhoz, reklámköltség, stb.
- működési költségek – anyagköltség, rezsiköltség, alkalmazottak bére, járuléka, esetleg helyiség bérleti díja stb.
TANÁCSOK:
- Ötlet/termék/szolgáltatás pontos meghatározása: miben új, más a Ti terméketek/szolgáltatásotok a megszokottól. Ezt pontosan definiálni kell, mert csak akkor tudtok továbblépni.
- Célcsoport: vevőkör – életkor, nem, jövedelemi helyzet meghatározása
- Árpolitika: alacsony vagy magas induló áron akarod bevezetni a piacra, a konkrét eladási ár meghatározása akkor lehetséges, amikor már tudod az előállítási költséget
- Ha szolgáltatás akkor bolt helyének meghatározása (konkrét földrajzi terület), szolgáltatások pontos körének meghatározása.
- Ha termék, hol akarnád értékesíteni: széles elosztás különböző kiskereskedelmi egységekben, internet, szaküzlet, saját bolt
- Hol akarnád reklámozni, melyik az a kommunikációs csatorna amelyen keresztül a legtöbb potenciális vevődet el tudod érni. Konkrét reklámeszköz meghatározása (újsághirdetés, reklámfilm stb.), esetleg konkrét plakátterv, szlogen